Fehérváron családi ház eladó
2017. november 19., vasárnap
Erzsébet, Zsóka

Legfrissebb a fórumban

Aida musical

Pikk: Évvégi mindenjót kíván az IORO képviseletében is, Pikk :)   »  
(péntek, 16:55)

Filmek: mozi és tévé

Miklós: Nahát, a "mi" Orsink nyerte meg a Barátság mozi játékán a bérletet, gratulálok! :)   »  
(csütörtök, 21:10)

Színház és színjátszás

zoli4: No, megtöröm a csendet! Tegnap voltam 3:1 a szerelem javára előadáson. Mondjuk lehetett volna o...   »  
(szombat, 17:55)

Legfrissebb a városban

Barátság mozi
 

A ritmus fogságában

2010. augusztus 23., 21:12 [fehervar.net] L. M.

Impozáns musical show-val zárult a jubileumi, ötödik Országos Musical Kurzus a Vörösmarty Színházban: A ritmus fogva tart című produkcióban több musical keresztmetszetét vonultatta fel az idei kurzus félszáz résztvevője.


Az első csúcspont a
Rómeó és Júlia volt

Július végétől több mint két héten át volt musicalektől hangos A Szabadművelődés Háza, az Országos Musical Kurzus otthona. A lelkes fiatalok – és a nem kevésbé lelkes felkészítő művészek – szinte éjjel-nappal próbálták a látványos show részeit, közben pedig a növendékek ének- és táncórákra jártak, színészmesterséget tanultak, és elsajátították a színpadi jelenlét apróbb fortélyait – már amennyi ebbe a kevés időbe belefért. A show előtt Feke Pál emlékeztette is a közönséget arra, hogy amit látni fognak, az bő két hét alatt született, miközben a színházak egy hasonló produkciót hetekig próbálnak, profi színészekkel és táncosokkal. A népszerű musicalszínész azt is leszögezte, hogy természetesen két hét alatt senkiből nem lehet énekest, színészt vagy táncost faragni: a kurzus valójában inkább egy színházi próbafolyamatnak tekintendő.

Aztán felgördült a függöny, és a fiatalok mindjárt a műsor elején bámulatba ejtették a közönséget a Rómeó és Júlia részleteivel: a báli jelenet, a két szerelmes megismerkedése, aztán Capuletné és Montague-né szóbeli, majd Mercutio és Tybalt tényleges párbaja, végül pedig a darab fináléja szerepelt a keresztmetszetben, és ezzel az összeállítással a fiatalok igen magasra tették a lécet. A szereplők közül tisztán csengő énekhangjával kiemelkedett Pászthy Viktória (Júlia), a fiúk közül pedig Ambruzs Ádám (Rómeó), Ágoston Máté (Mercutio) és Lipics Barna (Tybalt) nyújtott figyelemre méltó alakítást.


A fiúk remek alakítást nyújtottak

Ágoston Mátét az idei Országos Musical Énekversenyen láthatta a helyi közönség, ott elég visszafogott – talán lámpalázas? – teljesítmény nyújtott, most viszont sziporkázott Mercutióként, és a show további szerepeiben is. Lipics Barna az idei, és a tavalyi énekversenyen is főként drámai számokkal indult, így Tybalt szerepe igazán testhezálló volt számára, a további szerepekben pedig a sokoldalúságát bizonyította, különösen A dzsungel könyvében, ahol majomként bolondozott. Bár a főszereplők egyike sem kezdő, talán mégis Ambruzs Ádám az igazi kakukktojás az amatőrök között, hiszen ő évek óta játszik musicalekben, rendezett és koreografált is előadásokat, tévés tehetségkutatón is indult, vagyis tőle elvárható volt az egész show-ban nyújtott kiváló teljesítmény.

Az előadás fontos érdeme, hogy idén is főként olyan musicalekbe nyerhetett bepillantást a nagyérdemű, amelyeket Fehérváron még nem játszottak – az imént említett Rómeó és Júlia mellett ilyen volt a Szép nyári nap, a The Wedding Singer, a Hajlakk vagy az Abigél. Ezek mellett olyan, városunkban is nagy sikerrel játszott musicalekből is láthattunk részleteket, mint az Aida, az Oliver! és A dzsungel könyve.


György Petra szenvedélyes Aida volt

Az utóbbi csoportból emelkedett ki a show másik csúcspontja, az Aida-összeállítás: a csapat ezzel a produkcióval első helyezést ért el a Veszprémi Játékok Nemzetközi Gyermek és Ifjúsági Összművészeti Fesztivál magyarországi döntőjén, és jutottak tovább az októberi nemzetközi döntőre. A díjnyertes produkciót most megtoldották még egy számmal, Radames belépőjével – sajnos, a vendégként színpadra lépő Borbély Richard meglehetősen hadilábon állt a dalszöveggel: Feke Pál, aki egykor ugyanezeken a deszkákon játszotta az egyiptomi hadvezért, nyilván a haját tépte a színfalak mögött, miközben ifjú utódját hallgatta. De a bakikat hamar feledtette György Petra (Aida), Adrián Imre (Zoser) és Ambruzs Ádám (Mereb) kitűnő alakítása, és a táncosok profi produkciója. Utóbb Szabó Szilvia, a kurzus művészeti vezetője elárulta, hogy az Aida-összeállítást főként a kurzus azon tagjai játsszák, akik év közben a Musical Stúdió növendékei, vagyis ők nem két hét alatt tanulták a látványos koreográfiát.

A csúcspontok taglalása után a mélypontok, amelyekből számomra kettő akadt: az egyik az Abigél, a másik pedig az Oliver! volt, amely egykoron a Vörösmarty Színház sikerdarabjának számított, ebben az évadban pedig a tatabányai Jászai Mari Színházban láthattam belőle két nagyszerű előadást, így nagy elvárásaim voltak vele szemben. Sajnos, a kurzus növendékei ezeknél a daraboknál leverték azt a bizonyos lécet, amit a Rómeó és Júlia kapcsán oly magasra tettek.


Élvezték a bolondozást

Hagyomány már a gálaműsorban, hogy a növendékekkel együtt a tanárok is fellépnek: Szabó Szilvia és Kozma Rózsa a Rómeó és Júliában vállalt szerepet, Capuletné és Montague-né jelmezét magára öltve, Feke Pál pedig a We Will Rock You című Queen-musical egyik dalát adta elő.

Érdemes még kitérni a korábban már említett Dzsungel könyvére is, amelynek részletében a kurzus összes növendéke majomnak öltözve, a nézőtér felől árasztotta el a színpadot, roppant hatásosan és látványosan. Szemlátomást minden szereplő élvezte a harsány bolondozást, különösen a két főszereplő, Lipics Barna és Ambruzs Ádám.

A kurzus új show-ja nem csak egyszeri alkalommal volt látható: nem sokkal a bemutató után, augusztus 20-án Agárdon, a II. Új Kenyér Fesztiválon lépett fel vele a csapat, ősztől pedig az ország több pontjára is elviszik a látványos és szórakoztató produkciót.